Ekrem İmamoğlu: Cumhuriyet’in Değerini Sekteye Uğrattığımızda Memleketin Geleceği Karanlıkta Kalır

0
202

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, İBB Teknoloji Atölyeleri ve İBB Ders Atölyeleri’ni başarıyla tamamlayan yaklaşık 3000 öğrencinin mezuniyet coşkusuna ortak oldu. Amaçlarının şehirde yaşayan çocuklar ve gençler arasındaki eşitsizliği ortadan kaldırmak olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Bu memlekette, cumhuriyet ve demokrasi arayışımız var. Cumhuriyetin anlamı nedir biliyor musunuz? Cumhuriyetin anlamı; işte Trabzon Akçaabat’ın bir köyünde doğan bir çocuğun İstanbul’da Büyükşehir Belediye Başkanı olabilmesidir. Cumhuriyet; Kasımpaşa’da doğan bir çocuğun, Türkiye’de Cumhurbaşkanı olabilmesidir. Meseleye böyle baktığımız zaman, işte o Cumhuriyetin değerlerini koruduğumuz zaman, bu ülkenin, bu milletin demokrasisinin herkese fırsat verdiğini görürsünüz. Ama bunu sekteye uğrattığınızda ve insanları bu anlamda ortak mücadelenin bir parçası yapmadığınızda, işte o zaman memleketin geleceği karanlıkta kalır” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ders Atölyeleri ve İBB Teknoloji Atölyeleri 2022-2023 dönemi mezun öğrencileri için, İBB Halit Kıvanç Şehir Stadı’nda mezuniyet şöleni düzenlendi. Gaziosmanpaşa’daki İBB Halit Kıvanç Şehir Stadı’nda düzenlenen şölen; İBB Ders Atölyeleri’nden yaklaşık 1000, İBB Teknoloji Atölyeleri’nden de yaklaşık 2 bin kişinin katılımlarıyla gerçekleştirildi. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu da şölene katılarak, mezunların coşkusuna ortak oldu. Öğrencilerin ve ailelerinin sevgi gösterileri altında stada giriş yapan İmamoğlu, yaptığı konuşmada özetle şu ifadeleri kullandı:

“AMACIMIZ; EŞİTSİZLİĞİ ORTADAN KALDIRMAK”

“Hem çağa uygun bilgisayar temelli birtakım öğretilerin burada var olması, aynı zamanda bilgi işlemsel düşünceyi kavramalarının yanı sıra, dijital sorun çözme becerileri, tabii LGS ve YKS sınavlarına olan hazırlık sürecinde yeteneklerini daha yukarıya taşıma konusunda desteklediğimiz sahayı çok önemsiyoruz. Biz şunu istiyoruz: Bu şehirde ve bu ülkede, çocuklarımızın ve gençlerimizin eğitimle ilgili altyapılarını eşitlemediğimiz takdirde, bu ülkede eşitlikten bahsedemeyiz. Çocuklarımızın ve gençlerimizin eşit eğitim koşullarına sahip olmaları, aynı zamanda eşit bir biçimde sınavlara hazırlanmalarını sağladığımız takdirde, inanın ekonomik koşullar ne olursa olsun, o çocuklar ve o gençler, her daim memleketimizin, devletimizin onlara eşit fırsat sunduğunu her zaman söylerler. Amacımız tam da bu: Eşitsizliği ortadan kaldırmak. Kreşleri de açarken, eşitsizliği ortadan kaldırmak ve her mahallede bir kreşin varlığının oradaki çocukların, oradaki annelerin hayatını değiştireceğini bildiğimiz için yola çıkıyoruz. Ya da artık 70-80’i bulan kütüphaneleri açarken de aynı kavramla açıyoruz. Ya da spor okullarımız veyahut işte az önce söylediğim teknoloji okullarımız ya da sizi YKS’ye ya da LGS’ye hazırlayan bütün bunlar, sizin o çocuklarınızın hayata eşit tutunmalarını sağlama mücadelenize İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak sunduğumuz katkılar.”

“BU MEMLEKETTE, CUMHURİYET VE DEMOKRASİ ARAYIŞIMIZ VAR”

“Tabii bunun aynı zamanda bir yönetim felsefesine dönüşmesi lazım. Hiçbir çocuğun, hiçbir gencin şu duyguya kapılmaması şart: ‘Ben ne yaparsam yapayım başaramam.’ Ya da ‘Ne kadar mücadele edersem edeyim, hakkımı alamam.’ Bunları asla hiçbir çocuğumuza, hiçbir gencimize düşündürmeye hakkımız yok. Tam aksine, ‘Ben çalışırsam olur kardeşim. Ben işimi iyi yaparsam, dersime çok çalışırsam, konuyu anlamak için yerinde, zamanında tekrarlarımı yaparsam bu devlet, bu memleket bana hak ettiğim imkanı tanır.’  İşte aslında Cumhuriyet, onun için güzel. Onun için bu memlekette, cumhuriyet ve demokrasi arayışımız var. Cumhuriyetin anlamı nedir biliyor musunuz? Cumhuriyetin anlamı; işte Trabzon Akçaabat’ın bir köyünde doğan bir çocuğun İstanbul’da Büyükşehir Belediye Başkanı olabilmesidir. Cumhuriyet; Kasımpaşa’da doğan bir çocuğun, Türkiye’de Cumhurbaşkanı olabilmesidir. Meseleye böyle baktığımız zaman, işte o Cumhuriyetin değerlerini koruduğumuz zaman, bu ülkenin, bu milletin demokrasisinin herkese fırsat verdiğini görürsünüz. Ama bunu sekteye uğrattığınızda ve insanları bu anlamda ortak mücadelenin bir parçası yapmadığınızda, işte o zaman memleketin geleceği karanlıkta kalır.”

“EMEĞİNİZİN KARŞILIK BULACAĞI BİR MEMLEKET VAR ETME MÜCADELESİ, DEVAM EDİYOR VE DEVAM EDECEK”

“Sevgili hemşehrilerim, hanımefendiler, beyefendiler, bugünün güzel ev sahipleri sevgili çocuklar, güzel kızlar, yakışıklı delikanlılar; sizin emeğinizin karşılık bulacağı bir memleket var etme mücadelesi, devam ediyor ve devam edecek. Sizlere layık olma mücadelesi devam ediyor ve devam edecek. Bütün mezunlarımızın, çocuklarının zihinleri açık olsun, gençlerimizin bahtı açık olsun. Hak ettikleri okullara yerleşsinler. Hak ettikleri üniversitelerde, hak ettikleri eğitimleri alsınlar. Her zaman başarılı olsunlar. Her zaman ülkelerine, memleketlerine, başarılarıyla beraber layık nesiller olsunlar. Fikri hür, vicdanı hür, yani özgür bir biçimde düşünen ve üreten nesiller olsunlar. Sakın çocuklarınızı susturmayın. Sakın gençlerinizi susturmayın. Onlar, konuştukça üretirler. Onlar, tartışabildikçe var olduklarını görürler. İşte biz de buna destek sunan bir belediye olmaya devam edeceğiz. Sizleri yakın zamanda açtığımız Halit Kıvanç Stadyumu’nda ağırlamaktan da büyük memnuniyet duyuyorum. Hepinizi başarılarla dolu bir hayata uğurlarken, gözlerinizden, yanaklarınızdan öpüyor, hepinizi kucaklıyorum.”

İmamoğlu, konuşmasının ardından, yıl İçerisinde ulusal ve uluslararası yarışmalardan dereceler kazanan 14 kişilik İBBTech Takımı ile İBB Ders Atölyeleri’nde yine yıl içerisinde yapılan deneme sınavlarında başarı gösteren 6 öğrenciye ödüllerini takdim etti. İmamoğlu ile mezuniyet anısı fotoğrafı çektiren öğrenciler, Mavi-Gri müzik grubunun şarkılarıyla yılın yorgunluğunu attı.

İBB TEKNOLOJİ ATÖLYELERİ

Atölyeler, İBB ve Boğaziçi Üniversitesi iş birliğinde hayata geçirildi. Bu yıl, toplam 9 atölyede 48 eğitmen, bin 349 öğrenciye eğitim verdi. Teknoloji Atölyeleri’ne teknolojiatolyeleri.ibb.istanbul adresinden başvuru yapılıyor. Atölye çalışmalarına,2021/22 eğitim-öğretim yılında katılan öğrenciler arasından 40 kişilik bir ekip oluşturuldu. Öğrenciler; sınav başarı puanlarına, eğitimlere gösterdikleri devam durumlarına, derslere katılımlarına ve sene sonunda yapılan sınav sonuçlarına göre belirlendi. 6. ve 7. sınıf öğrencilerinden 20, 9. ve 10. sınıf öğrencilerinden de 20 kişinin belirlenmesiyle ekipler oluşturuldu. Ekibin çalışmaları için Kâğıthane Cemal Kamacı Spor Kompleksi bünyesinde özel bir atölye kuruldu. 

Burada öğrencilere yapay zekâ, robotik programlama ve tasarım konularında ileri düzey eğitimler verildi. Eğitimlerin sonunda öğrenciler, 2023 yılında ulusal ve uluslararası yarışmalara katıldı.

İlk olarak “First Robotics Competition 2023 Charged Up İstanbul Regional”da yarışan öğrenciler, “Kalite Ödülü” (2023 Qualty Award) alarak önemli bir başarı elde etti. İkinci yarışma ise, İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Otomasyon Kulübü tarafından düzenlenen “İTÜRO” (İstanbul Teknik Üniversitesi Robot Olimpiyatları) oldu. İBB ve Boğaziçi Üniversitesi tarafından yetiştirilen öğrenciler, bu yarışmada 11 takım arasından birinci olarak, 12 bin TL ödülü almaya da hak kazandı. Ekibin katıldığı son yarışma da Antalya’da düzenlenen “Robotex Türkiye Şampiyonası” oldu. Yaptıkları iki robotla 12 takıma karşı mücadele eden öğrenciler Jüri Özel Ödülünün yanı sıra üçüncülük derecesiyle evlerine döndü. Öğrenciler bu sonuçla Kasım 2023’te Tallinn Estonya’da düzenlenecek olan ve dünyanın birçok ülkesinden robotların yarışacağı “Robotex International”da yarışmaya da hak kazandı.

İBB DERS ATÖLYELERİ

İBB Ders Atölyeleri; toplam 20 derslik, 75 eğitmen ve 10 PDR uzmanı ile bin 915 öğrenciyi (1149 YKS öğrencisi, 766 LGS öğrencisi) sınavlara hazırladı. Atölyeler, ortaokul ve lise son sınıf öğrencilerinin LGS’ye ve YKS’ye hazırlanmalarına katkı sağlamak amacıyla açıldı. 6 Şubat 2023 tarihinde, Hatay ve çevre illerde yaşanan büyük depremden etkilenen öğrencilere destek olmak amacıyla atölyeye dönüştüren mobil araçlarla, 15 Mart 2023 tarihinden itibaren Hatay’da, LGS ve YKS’ye hazırlanan öğrencilere hizmet verilmeye başlandı. Samandağ’da bulunan çadır kentte ise çadır ders atölyesi kurularak, sabit alanda hizmet verildi. Bugüne kadar 3 bin 161 öğrenci bölgedeki hizmetten faydalandı.